קארי עדשים תאילנדי

נכנסת הביתה בצהריים.

החתולים מייללים, מתאספים מיד כשאני פותחת את הדלת, כאילו הפעילו אותם בשלט רחוק. לפני שנייה חרפו עמוקות על הספה ובן רגע הם מזנקים, 18 שנותיהם לא ניכרות בתנועות הגמישות. מיאו. ("אנחנו כל כך רעבים, כל כך. ולא, לא בא לנו את האוכל היבש והיקר הזה ששמת פה. רוצים רק אוכל רטוב. רק אוכל רטוב ויקר")

מעיפה מבט סביב לראות אם איזה שוב עשתה פיפי באחת הפינות כי היא כבר עצלנית מכדי לצאת לגינה ("אני לא עצלנית פשוט לא בא לי"). מיאו. מעיפה עוד מבט סביב לראות אם לא מיסתווה לה איזו טרנטולה בין דוגמאות הרצפה הזאת שאני כל כך שונאת. מיאו. פותחת תריסים וחלונות. מיאו מיאו מיאווווווו.

פותחת קופסת אוכל רטוב ומחלקת ביניהם. איזה מסתכלת היטב ("כי אם זאת הקופסה הכתומה אני לא אוכלת!"), מלך מסתכל כמה איזה קיבלה כי תמיד נדמה לו שמצ'פרים אותה יותר ("וזה לא נכון???") וחברה של המן בעיקר מתפתלת סביב רגלי השולחן כדי שילטפו אותה אבל לא באמת ("אני שומרת נגיעה").

תיכף באות הבנות וגם הן יתחילו ליילל שהן רעבות ואני – שבעיקר אכלתי קפה עד עכשיו – עם האטיטיוד הזה שהוא בעיקר עצבים של רעב… אוי סכנה. אם כך, מה נאכל?

נועם שוב מלמד בתאילנד, בלעדיי, אז אין את מי להפעיל בנידון…    נותרתי אני.

מיותר לציין שכל המתואר לעיל הוא אמת לאמיתה, מציאות חיים של איזו אישה אחת.

היפ הופ שלפתי סיר וסוטז, פתחתי מקרר, פתחתי ברז, פתחתי ארון וזה מה יצא. חצי שעה ויש ארוחה.

קארי עדשים תאילנדי

קארי עדשים תאילנדי – 4 מנות

  • 250 גרם עדשים שחורות (שומרות נהדר על הצורה והכי פחות קמחיות)
  • 2 כפות שמן קנולה
  • 1 בצל בינוני קצוץ קטן
  • 1 גזר בינוני קלוף וקצוץ לקוביות קטנות
  • 1 שן שום קצוצה
  • 2 כפות ממרח קארי אדום תאילנדי – קנוי
  • 1/2 פחית קרם קוקוס (אם תרצו הרבה רוטב אפשר גם להשתמש בכל הפחית, אני פשוט לא כל כך אוהבת את הטעם של חלב קוקוס מקופסה)
  • 1/2 כוס מים
  • גבעול למון גראס – כדאי לחבוט בו קצת עם קת הסכין, שימעך
  • 1 כף רוטב סויה תאילנדי
  • מלח לפי הטעם
  1. את העדשים אני מבשלת כמו פסטה: מרתיחה הרבה מים בסיר, שופכת פנימה את העדשים, מכסה למחצה ומבשלת אותם כ- 20 דקות. מסננים.
  2. מחממים את שמן הקנולה בסוטז, מוסיפים בצל ומטגנים אותו עד להזהבה, מוסיפים את הגזר והשום מערבבים ומכסים לשתיים-שלוש דקות. פותחים, מערבבים שוב ומוסיפים את ממרח הקארי. מטגנים עוד כדקה שהקארי יפתח ויתבשל.
  3. מוסיפים את העדשים המסוננים, הלמון גראס, חלב הקוקוס והמים. מכסים ומבשלים על אש נמוכה כ- 10 דקות.
  4. מוסיפים רוטב סויה ומלח לפי הטעם.

בלאגן במטבח

3

קארי עדשים תאילנדי

הקארי ישמח כמובן לקערית אורז יסמין או בסמטי, שתהיה לו חברה, וגם לכמה ירקות מרעננים.

קארי עדשים תאילנדי וסלט כוסברה ובוטנים

האילתור הסלטי הזה התרחש תוך כדי הבישולים והתגלה ככוכב היסטרי. להיט!

סלט כוסברה, צנונית ובוטנים

  • צרור כוסברה שטוף ומנוער – קצוץ גס
  • חופן נאה של בוטנים קלויים וקלופים
  • 6-8 צנוניות שטופות ופרוסות לפלחים
  • כמה פרוסות של צ'ילי אדום טרי – כי אני חריפית כפייתית 🙂
  • 1 כפית סוכר חום
  • מיץ מליים/לימון אחד גדול
  • 1-2 כפיות רוטב סויה תאילנדי
  • 1 כפית שמן קנולה
  • קצת מלח
  1. מערבבים הכל יחד.
  2. טועמים ומתקנים תיבול אם יש צורך.

16

קארי עדשים וסלט כוסברה, צנוניות ובוטנים

 

איזה עומדת על המדרגות ומסתכלת עלי מתרוצצת במטבח, חיוך לועג עולה על שפתיה וחושף את הניב היחידי שנשאר לה (בכל זאת תיכף בת 18): "לארנבת-הודו בקופסה הסגולה יש טעם תאילנדי, למה שלא תפתחי לכן אחת?"

נסו אתם לגדל חתולה שהיא bitch.

 

15 מחשבות על “קארי עדשים תאילנדי

  1. 🙂 כמה זמן לא הגבתי פה ….
    ככה פתאום נשאבתי לבדוק מיילים וזה הכי הכי משמח אותי…
    אז נשאבתי אליו לקרוא ולהאזין לו ….
    נהנתי מכל מיאו וכל צילום וצליל כמו תמיד
    ❤ תודה על רגעי הנחת הקסומים שאת חולקת איתנו .
    מיכל

    1. אפשר להשתמש בכמה פרוסות מיובשות, שניתן לקנות בחנויות שמוכרות מוצרים מהמזרח, ולהוציא אותן לפני שאוכלים כי הן קשות.
      את יכולה גם לנסות עם סרט קטן של קליפת לימון, נראה לי שיהיה טעים.

  2. נראה מהממיאו. והעדשים בתמונות שלך הופכות לפניני אדמה יפהפיות. לא נותר אלא לרוץ לקנות רוטב סויה תאילנדי וללקלק את האצבעות

  3. האמת שהסלט אפילו יותר מפתה אותי מהעדשים (שכנראה יהפכו למרק – קר פה בבית נטול החימום! ואני עוד מתעדת להגיע בקרוב ליפן הקפואה עוד יותר!)… חבל שהכוסברה חוסלה אתמול עבור פסטה פסטו כוסברה-סלרי. אקנה שוב ואנסה בשבוע הקרוב.
    אתמול בדיוק הכנתי להוריי את הכרובית האביבית שפרסמת בשנה האחרונה, והכל חוסל תוך דקות בהתלהבות.

    1. ❤ תמיד טוב לשמוע ממך יעל
      הגעת כבר לסלט? והתחלת כבר לחמם את הבית? עם כל זה שהחורף ממאן להגיע, אני לא יכולה לדמיין את עצמי בלי האח… קפוא!!
      מתי ליפן? – ברת מזל אחת 🙂

כתיבת תגובה