סורבה יוגורט

אם פותחים חלונות אפשר לשמוע קולות של קיץ. עלים יבשים מרשרשים-מתחככים כשרוח נושבת, ריצתו של חומט מבריק בין השיחים, האדמה הנאפית בחום מתבקעת חרש או כך לפחות נדמה לי. אבל יותר מכל, קולות החגבים. חגבים, ציקדות, אין לי מושג מהו החרק המנסר בהמוניו, קורע את האויר וקולו נשמע למרחקים גם בנסיעה, כאילו העולם כולו אפוף בצלילים החורקניים הללו המפילים עליו לאות של קיץ.

הצרצור המונוטוני החזק הזה גם מזכיר לי כל פעם מחדש סדרה שהיתה משודרת מזמן מזמן, כשהיינו ילדים בחופש הגדול – אי החגבים. זוכרים? מישהו?? אני לא יודעת אם פנטזיית האי שלי התחילה מהאיים האבודים או מאי החגבים

קיץ

קיץ 2

קיץ 3

וחם. חם אפילו לי…

קיץ 4
איך ברל'ה אחד מעז (לצאת באמצע הקיץ)

מול השכונה

צבר במטע

אילאיל התחילה עם זה. התחשק לה משהו קר, מרענן וקל.

אולי אני אכין גלידת יוגורט? – הציעה

איך תכיני? – שאלתי

אני אקפיא יוגורט עם קצת סוכר, ממש קצת, שישאר חמוץ – ענתה ועשתה.

הצעתי לערבב אותו כל כמה זמן כדי שלא יקפא כגוש קרח אחד והיא התלהבה מהניסוי ואח"כ גם מהתוצאה אבל כולנו הסכמנו שחסר קצת סוכר.

זה הסורבה שיצא לה:

הסורבה של אילאיל
הסורבה של אילאיל

בשלב הזה קצת קינאתי ואמרתי וואאהה גם אני רוצה! והכנתי לנו כזה, קצת יותר משוכלל.

איזה מזל שמישהו מדרבן אותי קצת בימים אלו ועוד בת 9 מתוקה ואהובה במיוחד.

כל מה שצריך זה 3 דברים: יוגורט, סוכר וזמן. ואנחנו בקיץ, כן? אז הכל באיזי, בלי לרוץ לשום מקום.

שעה אחרי שהקפאנו את הסורבה, קמים מעדנות מהטלויזיה, פותחים פריזר, מתענגים על הקור, בוחשים עם מזלג וחוזרים לנוח עוד שעה. ככה 4 פעמים.  אם מישהו צריך משהו צועקים: אי אפשר! אני באמצע הסורבה!!  ככה אפשר לסיים כמעט עונה של פרוייקט מסלול 🙂

סורבה יוגורט

סורבה יוגורט כ- 4-6 מנות קטנות

  • 1/2 כוס סוכר לבן
  • 1/3 כוס מים
  • 1/2 ליטר יוגורט =1 בקבוק (אני השתמשתי הפעם ביוגורט עיזים מלא של צוריאל)
  1. בסיר קטן לערבב את הסוכר והמים ולהביא לרתיחה. להנמיך את האש ולבשל עוד 4-5 דקות. לצנן לגמרי.
  2. לנער היטב את הבקבוק שלא יהיו לנו גושים ולערבב את היוגורט וסירופ הסוכר שבישלנו בעזרת מטרפה.
  3. לשפוך לקופסה מלבנית שטוחה יחסית, לכסות במכסה ולהקפיא לשעה.
  4. להוציא מהפריזר ובעזרת מזלג לשבור את הקרח מהדפנות ולערבב היטב עם האמצע. ושוב לפריזר.
  5. חוזרים על הפעולה 4 פעמים בסך הכל. אחרי הפעם הרביעית אפשר להניח לסורבה לקפוא בנעימים עד למחרת או עד שמוכנים לאכול.
  6. כשכולם מוכנים עושים כדורי סורבה בעזרת כף גלידה או כף פריזיאן – למי שאין..  ומגישים.

* אפשר להגיש עם פירות העונה, עם רוטב פרי או עם סירופ גרניום:

סירופ גרניום לימוני

  • 1/2 כוס סוכר לבן
  • 1/2 כוס מים
  • 3 עלים גדולים של גרניום לימוני
  1. מבשלים הכל יחד כ- 5 דקות. מקררים.
  2. יוצקים כפית קטנה על כדורי הסורבה.

גרניום לימוני

סירופ גרניום לימוני

 

סורבה יוגורט

yogurt sorbet

סורבה יוגורט

סורבה יוגורט

 

16 מחשבות על “סורבה יוגורט

  1. התמונות מקסימות ואת סורבה היוגורט מקווה להכין בקרוב (בתקווה שיש לי מקום במקפיא)

להשאיר תגובה

