לאסי שובי הביתה

אפשר לחשוב שחורף הוא התפאורה הטובה ביותר לדכדוך, אבל הנה תקף אותי גל שביזות עכור ואנחנו בתחילת הקיץ.. אז תנו לי לומר לכם – גם הקיץ הוא תפאורה לא רעה למצברוח מחורבן. האובך המכוער הזה הורג אותי. הורג.

פחות מפריע לי החום, פחות מפריעה לי הלחות והמדוזות בכלל יפיפיות בעיני. מצטערת. (חכמה גדולה מצד מישהי שיוצאת לתלות כביסה אחה"צ ולובשת קפוצ'ון לפני זה, והים רחוק ממנה שעת נסיעה ויותר).

הנוף המכוער משקף לי את הבפנים. הכל נראה צרוב ומשעמם וחסר כיוון. אני לא מוצאת יופי, לא מוצאת הרמוניה, לא מוצאת שקט.

המטבח לא מרגש אותי ואפילו לאינסטגרם אני בקושי מעלה תמונות מהשטויות שאני נתקלת בהן ביומיום.

מה עושים? איך אתם מתמודדים ברגעים כאלו?

מנסה להתנחם בפרקים של פורטלנדיה בוי. או. די וזהב קר כקרח 2 בדיסקברי, קראתי את נעלמת והתחלתי את העלמה מקזאן. צריך הרי להמשיך.

וגם צריך בכל זאת לאכול.

אז זימנתי לי את הסלק שיסלק את התוגה ויעזור לי להזיז את עצמי מהמקום ולהגיע שוב לאיזו קלילות ושמחה ויצירתיות שאני כל כך משוועת אליהן – יאללה תחזרו הביתה בנות!

סלק בקיץ

לאסי סלק

לאסי סלק  4 – 6 מנות 

נכון שקיץ הוא לא ה-עונה לסלק אבל חורף מבחינתי הוא לא עונה למשקה יוגורט קר ומרענן… אז מתפשרים ואפשר בכל זאת למצוא סלקים ממש טובים, קטנים וקשים.

לאסי הוא משקה יוגורט מתוק או מלוח ששותים מיליוני הודים מדי יום, וממש כמו הסינים – גם הם לא טועים 🙂 הוא מרווה ומרענן. הקיץ הוא בדיוק הזמן להנות ממנו.

  • 3 סלקים חיים – קטנים, קשים וקלופים – 350 גרם נטו. כדאי לחתוך אותם לפלחים.
  • 400 מ"ל יוגורט קר מאוד(במקרה יצא לי להשתמש ביוגורט של טרה והוא נתן סמיכות מצויינת)
  • 1/2 כפית זרעי כמון שלמים קלויים
  • 1/2-1 כפית מלח גס
  • 8 קוביות קרח קטנות
  • דובייל (ביסלי הודי) להגשה – תוספת נהדרת אם אוכלים בכף.
  1. אם יש לכם בלנדר מפלצתי – זרקו פנימה את כל החומרים למעט הדובייל. טחנו היטב היטב היטב עד למרקם הכי חלק שאפשר. טעמו, תקנו תיבול אם יש צורך והגישו בכוסות או קעריות קטנות.
  2. אם יש לכם בלנדר ממוצע – תתחילו עם מעבד המזון…
  3. מגררים את הסלקים בדיסקית הגירור הכי עדינה שיש למעבד המזון.
  4. מעבירים למיכל הבלנדר את הסלק המגורר ומוסיפים את כל שאר החומרים, למעט הדובייל.
  5. ממשיכים כנזכר לעיל.

* הלאסי הזה יוצא קצת מחוספס –  מחוספס אבל בריא. מי שמעדיף לאסי חלק לגמרי בלי חתיכות כדאי שיסנן במסננת צפופה. קחו בחשבון שהכמות המוכנה לאכילה תפחת.

** טבעונים לא חייבים לדלג ביאוש על הפוסט הזה. תוכלו להמיר את היוגורט בשתי כוסות מים קרים ו3-4 כפות של ממרח שקדים.

הכל בבלנדר

 

6
היכון
8
הכן
10
צא!

11

 

21

23

26

לאסי סלק beetroot lasi

באופן ממש קסום, שתיתי את הלאסי בערב וקמתי לבוקר חדש ברינה, דיצה וגיל… מה אתם אומרים על זה??

עכשיו אני מתלבטת איזה סטיקר לעשות. במה לבחור?

  1.  יש סלק? יש דלק!
  2. לאסי סלק שתית יופיו של העולם ראית.
  3. ל לא לאס לאסי מורנאסי

לקמפיין הסלק שלי

אולי בכלל קעקוע? 😉

17 מחשבות על “לאסי שובי הביתה

  1. הקיץ בהחלט מוערך הרבה מעבר למה שמגיע לו, וגם אני מעולם לא הבנתי מה יפה ב"יום יפה" עם שמש שמחייבת אותי לשים 4 שכבות קרם הגנה או כל הצהוב הזה מסביב. צמחייה צריכה להיות ירוקה, לא צהובה…

  2. אם נבחן את מצב רוחך לפי המתכון ולפי התמונות אז אני ממש אבל ממש לא מאמינה לך! תמונת הסלק בלבד כבר מכניסה להיי:)

  3. נראה לא מהעולם הזה. ובכל זאת אני וסלק לא ממש חברים.
    קחי את הזמן. אל תכעסי כשלא מספיקים כמו שרוצים.
    קיבלתי את הספרים, אך טרם הספיקותי… אני עוד אדווח.

  4. התמונה משכה אותי פנימה. חשבתי שבכלל מדובר בשייק מתוק… איזה יופי!

    מזדהה עם דיכאון הקיץ. הכבדות הזו, עומס החום והלחות, הצהוב הזה בכל מקום כולל בנוף ובגוון של האוויר שחונק בגרון. אחרי שנה איומה אני רק רוצה לברוח מהבית אל החוץ והטבע, או איזה מקום מבודד ושקט בחדר קט עם נוף מולו, אבל כובד החום פשוט מבריח אותך בחזרה אפילו בניסיון ללכת שעה ברגל בשביל הכושר בעיר.
    הצלחתי לפחות בהחלטה של רגע לרכוש כרטיס ותוך 12 שעות לטוס לפראג לשבוע. גם שם היה גל חום, מסתבר… מעל 30 מעלות כל יום… אבל הירוק בפארקים, היעדר הלחות והקצת קרירות בבוקר ובלילה ובכלל הקרירות האירופאית שבאוויר, כל אלו הפכו את זה למקלט מבורך (שלא לדבר על טארטלטים כמו צרפתיים בעשרה שקלים ומטה!). ואז חזרתי ארצה לבלגן…

    1. יעל, אבל איזה כיף לך שאת מצליחה לשוטט פה ושם (ולא רק) בארץ ישראל. נהדרת!
      להגיע לאירופה בגל חום זה בטח לא תענוג, אם רק היה לך שם לאסי סלק שכזה 😉

  5. תוגת קיץ, כן, היא שורה על הארץ. "העלמה מקאזאן" מצוין. העביר לי את אחד מסופ"שי הקיץ הזה בהנאה (ויש ב"עלמה" גם קריאה מקובצת של הספרים הקודמים שלה, כך שזה מעלה זכרונות ומעורר ערגונות).
    והצבע הסגול הזה עשה חשק. גם הכלים. אבל צעד צעד.:)

    1. תודה 🙂 זה מסוג התגובות שמעלימות תוגת קיץ
      לגבי העלמה, אני קצת קצת התאכזבתי… אמנם קראתי אותו בשקיקה, הסתקרנתי לגבי העלילה ואהבתי את התיאורים הריאליסטיים אבל באופן אישי… העידית הזאת… נראה היה לי לא הגיוני לתאר כך אישה בת 40 בעידן שלנו. בקיצור, נהנתי אבל לא התחברתי לאף אחת מהדמויות.

כתיבת תגובה

