הכי מצחיק זה להגיד…

אני חושבת שיש מילים הרבה יותר מצחיקות מכרובית. למשל? למשל: שעלול. גמצוצים. אולי תרצו לטעום, בלי לצחקק, מהתפיחה של דודה שרלוטה? הממממ… ומה אתם אומרים על מרקוע? מה, לא תרצו שאאפה לכם מרקועים?

אניווי היום הגעתי לכרובית, ועוד יוצא לי מזה פוסט!! בכלל בלי להתכוון. מהניסים המטבחיים הקטנים שקורים פה ושם.

כרובית

כבר שבוע אני חושבת מה להכין מתוך רשימה הולכת ומתארכת של רעיונות ומועמדים. על מה לכתוב? מנסה ומתמהמהת, כותבת, מוחקת, טועמת. רגע, זה יחכה קצת, יש לי רעיון חדש. מכינה, מנסה, טועמת, חוככת בדעתי איך לכתוב, למה זה קשור.

ואז במרכולית יש מבצע כרובית ואני מסתכלת וחושבת שאכין פאי כרובית או אולי מרק? אז כן, אני לוקחת שני ראשים, לכל מקרה.

בשולי הדרך הכפרית שבה אני נוסעת אני קולטת את החרדלים פורחים ומבינה מיד מה עלי לעשות. גורל 🙂 . קודם כל אני עוצרת, קוטפת צרור מהצהובים האלו ומיד כשאני מגיעה הביתה אני מתחילה ביעילות, בנחישות ובקלילות שתוקפות אותי לעיתים רחוקות מדי, להכין מרק כרובית. מזדרזת לצלם לפני שנגמר האור, מתבאסת על התוצאות, אבל בכל זאת נכנסת שמחה ללב ולבסוף כשמוכן, טעים ויפה, אפילו גאווה קטנה.

ככה על הדרך, כרובית. מצחיק 🙂

מרק כרובית מנחם

מרק כרובית שאין לי איך לתאר מאשר קסום – 6 מנות

עדין, חלק, סמיך, עשיר, סקסי – ברור לי שהוא יכבוש את לבבכם

למרק

  • 1 ראש כרובית גדול – לפחות 1.7 ק"ג ברוטו
  • 1 בצל גדול פרוס
  • 30 גרם חמאה
  • כ-1.3 ליטר מים
  • כ-11/2 כפיות מלח
  • 1/2-1 כפית חרדל גרגירים
  • 100 מ"ל שמנת מתוקה

קישוטים לבחירה

  • פרחי כרובית מטוגנים בקצת שמן זית ומלח
  • קרוטונים ביתיים
  • פרוסות ברי/קממברט/סנט מור/פרומעז
  • שבבי שקדים קלויים
  • שמן זית
  • פרחי חרדל
  • קוביות בייקון מטוגנות

הכנה

  1. מפרידים את הכרובית לפרחים, שומרים גם את הגבעולים התחתונים והעלים הירוקים הקטנים. שוטפים היטב. שומרים בצד פרח כרובית גדול אחד לקישוט המרק.
  2. ממיסים את החמאה בסיר גדול ומוסיפים את הבצלים. מטגנים בעדינות עד שהם נהיים שקופים ומעט זהובים.
  3. מוסיפים את פרחי הכרובית (גם את העלים והגבעולים) למעט המיועד לקישוט, ואת המים. מכסים את הסיר ומבשלים כ-40 דק' עד שהכרובית רכה. ממליחים ומחרדלים.
  4. טוחנים בבלנדר בכמה נגלות עד למרקם אחיד וחלק – חלק.
  5. מחזירים לסיר (- כן, אם אתם טוחנים בבלנדר תצטרכו סיר נוסף… -) מחממים את המרק על אש נמוכה, מוסיפים את השמנת המתוקה וטועמים. מתקנים תיבול ואם המרק מאוד מאוד סמיך אפשר לדלל אותו בעוד קצת מים או שמנת, לבחירתכם.
  6. ועכשיו להגשה: את פרח הכרובית ששמרנו בצד פורסים בעדינות לפרוסות דקות. מחממים כ-2 כפות שמן זית במחבת ומטגנים את פרוסות הכרובית עד שיזהיבו יפה משני הצדדים, מפזרים עליהן קצת מלח גס. יוצקים את המרק לקערות ומקשטים בדברים הטעימים שבוחרים מתוך הרשימה או מתוך המזווה שלכם.
  7. לידיעת הטבעונים: שמן זית לטיגון הבצל, חלב שקדים (לא ממותק) במקום שמנת מתוקה, שבבי שקדים קלויים מלמעלה יחד עם פרחי חרדל וזרזוף שמן זית ואתם ברקיע השביעי.

כרובית למרק

אהובית, את חייבת מניפות כרובית!
אהובית, את חייבת מניפות כרובית!

מרק כרובית, קרוטונים, גבינה וחרדל

מרק מושלם

 

(תודה גיא על יוריתמיקס 🙂 )

 

17 מחשבות על “הכי מצחיק זה להגיד…

  1. אידית יקרה. כרובית הוא הירק האהוב עלי ביותר!!! עם מתכון כשלך הוא רחוק מלהצחיק!!
    אני כבר נכנס למטבח למימוש מיידי!!!

  2. התמונה בראש הבלוג מדהימה. סידור צלחת שאי אפשר לעמוד בפניו…מזילה ריר ומוסיפה כרובית לרשימת הירקן!

  3. היה לי את המתכון הזה בראש, עברתי ליד כרובית וקניתי…
    חרשתי את האימייל ובסוף מצאתי…
    הולכת להכין עכשיו!
    למה שומרים את העלים הקטנים הירוקים?

    1. חן נראה לי שהמרק כבר מוכן… מקווה שאת נהנית ממנו – לפחות כמונו 🙂
      התכוונתי שגם אותם אפשר לבשל עם פרחי הכרובית ואחדד את זה בהכנה כי זה באמת קצת התפוגג…

כתיבת תגובה

