סלט טיול

הבוקר, במקום למצוא פתרונות לכמה בעיות דוחקות ביותר, החלטתי לברוח.

בשמורה

אמצע מאי וכזה יום אביבי ומושלם, לא יכולתי שלא.

תחרת עלים ופרחים

שמיים כחולים, שמש, ענני כבשים לבנים ענקיים, רוח קרירה, ראות נהדרת. אז יצאתי לטיול.

שמורת נחל עיון

שמורת נחל עיון  היא מה שנקרא מאחורי הבית, זה לא מדוייק על המ"מ אבל היא ממש בקצה המושבה. לקחתי קלמנטינה ובקבוק מים ובתשע בבוקר כבר ירדתי אל המפל הראשון.

מפל עיון

מפל עיון    מפל עיון

רחש המים הזורמים, נצנוצי שפיריות מעופפות, עדיין פורחים פרחים והאחירותם ממתיק את האוויר – אוצר כזה מתחת לאף, הרגשתי מבורכת למרות הפלונטר הרגיל של חיי.

פרח

שפיריות

שפירית

חלמית גדולהאחירותםשפירית ופטל

הלכתי לאט, התבוננתי המון. הייתי מאושרת.

בנחל

 

מפל הטחנה

מפל הטחנה

במפל הטחנה הציץ בי בסרטן מכובד

סרטן

 

וכל הדרך פרחים. איזה כיף שהאביב עוד קצת כאן.

פרח

לוע ארי גדולפרח

פטל פורח

במחשכי הנחל

אפילו ראיתי לראשונה פרח נדיר – מישויה פעמונית

מישויה פעמונית

מישויה פעמונית

ושקט שקט שקט. פחדתי שתתנחשל עלי כיתת טיול שנתי אבל פגשתי רק זוג תיירים מנומסים ופקח חביב של הרשות. ושפיריות כבר הזכרתי?

שפירית טורקיזיתשפירית ירוקה

אה, וגם כמה פועלות מקסימות במטעים שצמודים לגדר הגבול. נופפנו בהתלהבות אחת לשניות. הן גם שרקו עם האצבעות ואני מחאתי כפיים 🙂

במטעים

חזרתי הביתה גוועת ברעב. מיד הכנתי פאטוש.

פאטוש

 

פאטוש – מנה לאישה רעבה אחת

פטוש הוא לגמרי סלט הבית שלנו. אנחנו אוכלים אותו המון באביב ובקיץ וכמעט מביך אותי לתת מתכון שלו. כל כך פשוט אבל כל כך ורסטילי. לפעמים עם פלפל אדום ולפעמים בלעדיו, לפעמים הוא מלא ירוקים כמו כוסברה, שמיר ופטרוזיליה ולפעמים רק אזוב. לפעמים עם בצל ירוק ולפעמים עם סגול. בקיצור איך שאתם אוהבים, העיקר שיהיו ירקות, שיהיה מוצף בשמן זית ומיץ לימון ושתהיה פיתה קלויה.

זה מה שהכנתי לי היום:

  • מלפפון אחד גדול ומוצק חתוך לקוביות בינוניות
  • עגבניה גדולה או כ-10 עגבניות שרי חתוכות לביסים בינוניים
  • פלפל חריף ירוק קצוץ קטן
  • זיתים מגולענים
  • פטה כבשים מפוררת
  • קצת כוסברה
  • עלי אזוב – מהטיול או מהגינה ( אזוב הוא צמח מוגן! אם קטפתם בעדינות גבעול אחד לשימוש פרטי  זה לא כזה נורא רק אל תביאו איתכם את כל הכפר…)
  • המון מיץ לימון טרי
  • המון שמן זית משובח
  • קצת מלח גס
  • פיתה קלויה וחתוכה לחתיכות קטנות-בינוניות: את הפיתה חוצים לשניים -כך שנוצרים שני דפי פיתה לא שני כיסים. קולים אותם בטוסטר או בתנור עד שהם מזהיבים. מזרזפים עליהם שמן זית וקולים עוד דקה שתיים. למי שאין אזוב ורוצה בכל זאת את הטעם ההררי הנהדר, יכול לפזר קצת זעתר על הפיתות מיד לאחר שמזרזפים אותן בשמן.
ירקות, זיתים, פטה
ירקות, זיתים, פטה
המון שמן זית ולימון
המון שמן זית ולימון
ופיתה קלויה עם עוד קצת שמן זית
ופיתה קלויה עם עוד קצת שמן זית

שיהיה בתאבון גדול.

שלישי טיול – פעמיים כי טוב בריבוע!  🙂

 

24 מחשבות על “סלט טיול

  1. איזה כיף!
    אחת ההנאות הכי גדולות שלי כמדריכת טיולים (בשירותי הצבאי…) היו אותם הימים שבהם היו ביטולי גשם, ויצאנו לטייל, לבד, באיזורים חדשים ופחות חדשים. אין כמו לטייל לבד.
    והפאטוש? יש סיכוי שאפילו אני אצליח לבצע…

  2. תמר!!! הגם את??? ענק! 🙂 זה בדיוק מה שעבר לי בראש. הזכיר לי את הימים שלי כמדריכת טיולים בעין גדי. איפה את התגלגלת אז?

  3. עידית את פשוט מצלמת מדהים!!!! וכותבת מקסים!!! אמיתית ונוגעת. וכל מה שאת מכינה תמיד נראה כזה טעים ואנין אפילו פאטוש ומצולם נהדר. שאפו.

  4. הרגשתי שאני מטיילת איתך ובלוטות הרוק שלי מלאות עכשיו…. פאטוש זה היה סלט הבית גם שלנו, עד שעברנו לגור במקום בלי פיתות. אני חושבת שאני אצטרך ללמוד להכין לבד….
    בכל מקרה, חיבוק ואני מקווה שבעיות היקום נפתרו.

    1. אפי, יש אצלכם טורטיות באי? כי זה גם עובד, למרות שלהכין לבד זו אופציה מעניינת יותר.
      התחבקתי לי. הייתי זקוקה לו, לחיבוק – היקום הזה לא קל לי…
      תודה ❤

  5. אלופה אחת!!!! הסלט שלך הביא לי השראה (אספר לך טלפונית), והתמונות משגעות כתמיד. בטיול הבא אל תשכחי לצלם עבורי גם חוטמית זיפנית אחת…. נשיקות, אוהבת ומתגעגעת.

  6. אוף ….כתבתי לך תגובה ….ואופס נחמקה לי 🙂 אנסה לשחזר את הרגע :
    OMG כמה אני שמחה ששמרתי לי את ה"ממתק" הזה לשעת אחה"צ של שישי ,
    על המרפסת פתחתי את הקישור (ראיתי עוד תגובות שכתבו לך ששומרים את הקישור ולא מספיקים תמיד להגיב …)
    וצללתי לתמונות מוסיקה מילים הירהורים !
    אין כמו ה"ממתקים" שאת שולחת על פני האינרנט לקבל את יום המנוחה שלי !
    תודה , על עונג צרוף
    כל פעם מחדש אני מוקסמת !!!

  7. וואו ! מודה לאפרת מ"מה את עושה כל היום" שגרמה לי לבקר פה. איזה בלוג מדהים!
    חמוטל

  8. איזה יופי של תמונות – הנופים, הפרחים, הסרטן והשפריריות! אני רוצה לטייל בטבע כאן ועכשיו! טוב, זה קצת קשה לביצוע. אני באמצע עיר גדולה, ברצלונה, ובאמצע הלילה, אבל היו לי לא מזמן שבועיים כאלו של נופים מוריקים באנגליה, וביומיים מתוכם אפילו הכנתי סלט פאטוש שכזה לבריטים שסביבי, שהתלהבו מאוד (ובצדק!). אבל הפטה האנגלית היא לא הפטה שלנו…

כתיבת תגובה

