מותק של טארט

טארט שהוא ממתק. איך הייתם אתם קוראים לו?

טארט שוקולד תפוז

אני איכשהו לא מהמשוגעות על קינוחי שוקולד אבל בכל זאת קראתי לו: "ממתארט"  והוא בא! מחצי כדור הארץ הדרומי כל הדרך אלי… אולי הפירות בכלל הם אלו שמשכו אותי ואותו.. בכל אופן לפניכם קינוח משגע ומהיר הכנה ואפילו חתיך הורס.

טארט שוקולד תפוז     טארט שוקולד לבן ופירות

לימים הפורחים האלו שבין החורף לאביב

כלניות

לוף

טיפות על סגולות

שראויים לפינוק קטן

פיקניק

שיכניס עניין וטעם

57

ועוד ביום פשוט באמצע השבוע, כמו היום

טארט שוקולד תפוז

עושר המלית הממתקית מתאזן עם חמיצות הפירות הטריים וכל כך קל להכין, לא כדאי לכם לפספס.

את המתכון מצאתי אצל היידי מ – bits of sunshine והוא כל כך מזמין צבעים וטעמים אז עשיתי לו גם גירסת שוקולד מריר. אתם מוזמנים לשחק עם כל פרי שאתם אוהבים, עם הלבן או עם השחור.

רק כמה שידוכים אפשריים על קצה מזלג הקינוחים: תות, קיווי, תפוז, אפרסמון, פסיפלורה,קרם לימון, גבינת שמנת, מרנג קוקוסי, אננס, מנגו, פטל או פירות יער וכד' וכו', שחקו לכם ב- mix and match.

טארט שוקולד לבן – ל-1 טארט ממתק – תבנית טארט מלבנית מתפרקת או תבנית אינגליש קייק מרופדת בנייר אפייה או חדפעמית מאלומיניום

  • 120 גרם עוגיות חמאה, ביתיות או קנויות
  • 20 גרם חמאה קרה
  • 150 גרם שוקולד לבן שבור לקוביות
  • 225 מ"ל שמנת מתוקה
  • 1 ביצה
  • 1 חלמון
  • פירות לציפוי
  1. טוחנים בפוד את העוגיות לפירורים קטנים ככל האפשר.
  2. מוסיפים את החמאה ומעבדים עד שנוצרים גושים של עיסת עוגיות.
  3. שופכים את תכולת הפוד לתבנית ומהדקים היטב לתחתית וקצת לשוליים (אין צורך לעלות לגובה של יותר מס"מ בדפנות). מכניסים בינתיים לפריזר.
  4. מחממים את התנור לחום של 170 מעלות.
  5. מחממים את השמנת המתוקה בסיר קטן כמעט עד לרתיחה. מכבים את האש.
  6. מוסיפים את השוקולד הלבן, מטלטלים בעדינות את הסיר רק שהשוקולד יכוסה בשמנת ונותנים לעמוד לדקה.
  7. מערבבים היטב עם מטרפה עד שנוצר גנאש אחיד, סמיך ומבריק.
  8. מוסיפים את הביצה והחלמון ומערבבים היטב.
  9. יוצקים לקלתית ומעבירים בזהירות לתנור החם.
  10. אופים את הטארט כ-25 -20 דקות. הוא צריך להיות יציב ולשמור על צבע לבן-צהבהב.
  11. מקררים כשעה-שעתיים במקרר לפני ההגשה.
  12. אם אפיתם בתבנית אינגליש חד פעמית זה הזמן לקרוע קצה אחד שלה, לקלף בזהירות את השוליים ולחלץ את הטארט. להניח אותו על צלחת הגשה.
  13. את הפירות מניחים ממש לפני ההגשה. פירות טריים לא נשמרים יפה כשהם חשופים אבל אצלנו אין שאריות בדרך כלל…  אפשר כמובן למרוח אותם בנפאז' או ריבת משמש מחוממת כדי לשמור על ברק.

טארט שוקולד לבן וקיוויטארט שוקולד לבן וקיווי

טארט שוקולד לבן וקיווי

קיווי ושוקולד לבן

טארט שוקולד לבן ותותים

טארט שוקולד מריר – ל-1 טארט ממתקי – תבנית טארט מלבנית מתפרקת או תבנית אינגליש קייק מרופדת בנייר אפייה או חד פעמית מאלומיניום

  • 120 גרם עוגיות אוריאו שוקו-שוקו (אם אין – אז הרגילות עם המילוי הלבן)
  • 20 גרם חמאה קרה
  • 225 מ"ל שמנת מתוקה
  • 150 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
  • 1 ביצה
  •  קליפה מגוררת מחצי תפוז קטן
  • פירות לציפוי

אותו תהליך בדיוק של הטארט הלבן מלמעלה.

אוריאו שוקו שוקו

תערובת לטארט המריר

טארט שוקולד מריר

טארט שוקולד תפוז

טארט שוקופוזטארט שוקופוז

טארט שוקולד תפוזי

טארט שוקולד ותפוז

אהבה, תאווה, שקט ושלווה לכולכם

וזה כדי שהרוסים יתמקדו בלעשות דברים טובים. תעזוב את אוקראינה בשקט פוטין!

9 מחשבות על “מותק של טארט

  1. למה למה למה את כל כך רחוקה? מתגעגעת מאוד. הכנתי את עוגת האהבה הפרסית – ה ו ר ס ת ! ! !

  2. אני רוצה כזה! את שניהם! אם היית גרה בטווח אוטובוס כבר הייתי דופקת בדלת ודורשת ביס (:
    והתמונה של פרח הלוף פנטסטית. יופי של קלוז-אפ למשוגעי צמחי בר כמוני.

    1. זה בטווח אוטובוס יחסי יעל… לעומת אוסטרליה נגיד זאת קפיצה קלה…:-) (אבל גם אותי זה לא ממש משכנע…. 😦 )
      תודה רבה

      1. מהיכרותי עם התחבורה הציבורית הקלוקלת בישראל, שרשרת האוטובוסים הנדרשת כדי להגיע מהשרון לגליל (? נכון?) כנראה תיקח יותר זמן מטיסה לאוסטרליה.
        אבל כן, זה די מצחיק שאני תמיד לא מצליחה להגיע למקומות קרובים יחסית – למשל, מעולם לא הייתי בסיני – אבל הספקתי כבר להגיע גם לאוסטרליה וגם לשני הקטבים.

        1. את הולכת בגדול יעל! הצעתי הבאה היא ונואטו ואני רוצה גם 🙂 הרי געש, חופים לבנים, מי טורקיז ואגם של מים מתוקים עם מיליוני מדוזות שלא צורבות. ובטח עוד דבר או שניים…
          יש איזה מסע על הפרק?

          1. טוב, הפלת אותי. אנחנו לגמרי הופרדנו בילדותנו. את האדם הראשון שפגשתי שיודע שיש מקום כזה שנקרא ונואטו ורוצה לנסוע לשם. זה כרגע אחד מחלומות הטיול המרכזיים שלי (אולי שנה הבאה?), למרות שאין לי שום סיכוי למצוא מישהו שיצטרף אליי עד לשם.

            יש כרגע בתכנון יבשת אחת שהיא לגמרי מסתורית ולא מוכרת עבורי – אירופה. מה לעשות, בכל האחרות הייתי הרבה יותר… אני אמורה לנסוע ממש בקרוב ועדיין לא יודעת לאן לקנות כרטיס. לא מכירה כמעט אף אחד שטייל בה כתרמילאי, ובטח לא בבריטניה. אני גם מתקשה להושיב את עצמי לתכנן כי אינני חובבת תכנונים, וכי בכל פעם שאני מתחילה ומסתכלת-מציצה על קמצוץ מעלויות הטיול ביבשת אני נבהלת, בורחת, ושוכבת בתנוחה עוברית במקלט במשך כמה שעות טובות.

            1. 🙂 🙂 🙂 ברוכה הבאה למשפחה סיס 🙂
              אני מניחה שאת צעירה יותר ועוד כוחך במותניך אז אם את מוצאת לנו מימון… אני באה איתך!! זה ברור!
              אני חושבת שבצפון אנגליה – ובטח שבסקוטלנד- יש תרמילאים בגלל מסלולי הטרקים ובטוח שיש להם כל מיני אגודות ומועדונים של הולכים/מטפסים/נודדים וכו' שאפשר לקבל שם מידע. ובטוח שבמטייל תמצאי לפחות זוג ישראלי אחד לרפואה שישמח לנדב אינפורמציה.
              ועלויות? כן…זה יהיה יקר…. אולי תתנדבי על הדרך? אוכל וחדר תמורת עבודת גן אורגני משובב נפש?

כתיבת תגובה

