שירים בטעם שוקולד בוטנים

כשלשרון חברה שלי מלאו 40 לפני חצי שנה, היא נתנה לעצמה מתנה אדירה. אלבום שכולו מילים ולחנים שלה -עבודה של כמה שנים שהבשילה וגדלה לכדי פרי מופלא ונדיר .

בשנים האחרונות כשהיא על קו ניו יורק – תל אביב ואני על קו אנ'לא – יודעת – לאן אנחנו בקושי נפגשות, אבל לדירה המשותפת שחלקנו יש חוזה לנצח בלב שלנו.

בשתיים וחצי בלילה בדרך לעבודה, כשהכבישים חשוכים ופנויים מאי פעם, אני מקשיבה לקול שלה מספר לי סיפורים שאני כבר לא מכירה אבל הגרעין שלהם חי וקיים תמיד. אצלה וגם אצלנו.

אהבה וקשרים וסבך והתרה.

השיר The Times למשל, מרחף בעדינות בין עבר לעתיד, בין ישן לחדש. אוורירי, חושש ומעז כאחד.

http://sharongesthalter.bandcamp.com/track/the-times

תמיד מעניין אותי לנסות ולמצוא את הד.נ.א המוזיקלי של יוצר/ת. הפעם היה לי קצת אינסייד אינפורמיישן אבל הוא די עתיק… מהימים שמהחדר שלי אפשר היה לשמוע את BellyMazzy star  ורעש ומהחדר של שרון את supertrump, cocteau twins ופיטר גבריאל.

עם קשר או בלי קשר, בשבועות האחרונים -כשאני מאזינה לה יותר ויותר- זרם התודעה המוזיקלי שלי אמר לי כמה דברים ומצאתי את עצמי מחפשת אחר שירים שלא שמעתי כבר הרבה זמן, ואיזה מסע מרגש זה היה.

חורף או שרון, אני לא יודעת מה, אבל בין כולנו עוברים קורים של מוזיקה. ואם אתם לא מקשיבים הפעם אני לא יודעת מה יהיה איתכם אנשים… אתם מהזה מפסידים!!!  🙂  (ונו נו נו!)

מאז ומעולם אהבתי חמאת בוטנים וכשגיליתי בגיל 11 כמה קל להכין אותה הייתי מכינה צנצנות ויושבת לאכול עם כפית. אם כבר מרחתי אותה על לחם זה היה תמיד בחברת ריבה.

לחתול הפרטי הראשון שלי קראתי בוטן ואפילו שרון הצליחה לחבב אותו כעבור חודשים או שנים, זה קצת מעורפל לי כרגע… אבל הקרדיט על החשיפה שלי לגביעי חמאת הבוטנים והשוקולד של ריזיס Reese's  שייך לה ולעברה האמריקאי. נראה לי שאפילו לא היה ריזיס בארץ אז.

היום אני לא יכולה לאכול את זה מרוב שזה מתוק אבל את הממתק שרקחתי בהשראתה ובהשראתם זללתי גם אני בהנאה גדולה. הוא נראה פשוט ויבשושי אבל הוא הפתעה גדולה. עשיר,דחוס, בוטני ולא מתוק מדי עם ציפוי שוקולד נדיב, ואפילו קלי קלות להכין.

בין עוגית לקאפקייק, בין קינוח לממתק – קבלו אותם:

עוגית ריזיס

פרחי ריזיס – עוגית שוקולד וחמאת בוטנים  – 7 מאפים קטנים בגודל קאפקייק – תבנית שקעים מסיליקון בצורת פרחים

לממרח הבוטנים

  • 170 גרם (1 כוס+1 כף) בוטנים קלופים קלויים
  • 35 גרם (2 כפות גדושות) סוכר חום
  • 1/4 כפית מלח גס
  • 20 גרם (1/8 כוס) שמן קנולה
  1. שמים את כל חומרי הממרח בפוד (מעבד מזון) וטוחנים היטב עד שמתקבל ממרח חלק ואחיד.
  2. מעבירים לצנצנת ושומרים במקרר.

לעוגה

  • 120 גרם מממרח הבוטנים שהכנו קודם
  • 1 ביצה גדולה
  • 90 גרם סוכר
  • 90 גרם קמח
  • 1/4 כפית אבקת אפייה
  • 40 גרם ( 4 כפות) שמנת מתוקה
  1. ממשיכים באותה קערה – איזה כיף.
  2. מכניסים את כל החומרים לפוד ומעבדים בפולסים רק עד שנוצר בצק דביק אך אחיד.
  3. בעזרת כפית מעבירים מהבצק שלנו לשקעים של תבנית סיליקון, ממלאים אותם רק עד 2/3-3/4 גובה. אתם תחליטו כמה מקום לשוקולד אתם רוצים להשאיר 🙂 . אם יש לכם תבנית ששולי השקעים שלה משוננים עוד יותר טוב.
  4. אופים ב-170 מעלות כ-18 דקות. כדאי לסובב בתנור באמצע האפייה.
  5. מצננים.

לציפוי השוקולד

  • 90 גרם שמנת מתוקה
  • 100 גרם שוקולד מריר 60%
  1. מחממים את השמנת המתוקה כמעט עד לרתיחה, במיקרו או בסיר קטן על האש. מכבים את האש.
  2. מוסיפים את השוקולד, נותנים לו לעמוד כדקה ואז מערבבים עם מטרפה עד שנוצר רוטב אחיד,חלק ומבריק.
  3. יוצקים על המאפים ומחכים שיתייצב לפני שמוציאים מהשקעים (לא כמוני..הממ..הממ… ואז יהיו לכם שוליים חתיכיים של שוקולד)

בוטנים וסוכר

ממרח בוטנים וביצה

סוג של קאפקייק

Resse's cupcake

מצפים

מאפי חמאת בוטנים ושוקולדעוגת חמאת בוטנים ושוקולד

עוגת ריזיס

קאפקייק חמאת בוטנים ושוקולד

ולקינוח הקינוח יש לי עוד שיר, אחד האהובים עלי באלבום שלה, בזכות המילים הקולעות ובזכות התנופה המוזיקלית בשנייה ה-12 של השיר שגורמת לי ללחוץ שוב ושוב על הריפיט.

http://sharongesthalter.bandcamp.com/track/no-one-to-blame

ריזיס מיי ליפס: יאם!

8 מחשבות על “שירים בטעם שוקולד בוטנים

  1. אידיתה, את כותבת מקסים, והמתכון נראה מגרה, וגם התמונות. רק גומרת אפיה של 30 שמרים שוקולד, ורצה לנסות אותו. נישוקים וחיבוקים, ושיהיה סופשבוע מקסים
    אלה

    1. אלה אהובה, מקווה שאת כבר במנוחת הלוחמת שלך – שנ"צ שישי אחרי בוקר מוצלח ומרגש. תודה ונישוקים+חיבוקים רבים ❤

  2. אידית- תמיד אהבתי אותך, אבל בזמן האחרון אני תוהה האם כל הכישרון המטורף הזה התחבא לו כשהכרתי אותך, או שאני הייתי עיוור???? (וחס וחלילה שלא יבינו אותי לא נכון. גם כשהכרתי את אידית היה ברור שהיא כישרון מטורף)

    1. דרורצ'וק דרורצ'וק דרורצ'וק מקסים ואהוב שכמוך. מחמאות עושות לי כנפיים 🙂
      אין לי תשובה מדוייקת לשאלה המתוקה שלך… נראה לי שהגיל והמצוקה עושים לי טוב 😉

  3. מלאת הפתעות שכמותך, כמעיין המתגבר.
    ממעמקי הפוך הטישו והתה הכל נראה ונשמע עכשיו הרבה יותר טוב.
    מתי כבר אפגוש אותך בגבעת חיים…

להשאיר תגובה

