שקוף ומנצנץ – בא לחופש הגדול קץ

כבר השתמשתי בשיר הזה פעם אבל 'צטערת! לא יכולה להתחיל שנה בלעדיו.

הוא עדיין צובט לי בלב מאז ימי הגן, מאז פתחנו מקראה בכיתה א' ו-ב' וזה הופיע בדף הראשון. העצב של סוף החופש הגדול, ההבנה שגדלתי ומצפים ממני למשהו אחר, ליותר, האויר הקריר של תחילת הסתיו שמאז ומעולם היה העונה החביבה עלי (עושה אותי מלנכולית בצורה סימפטית שכזו, רומנטית סטייל, להבדיל מסתם דיכאונית בכיינית ומפונקת) וגם הלחן הזה שהזכיר לי תמיד את יפן הרחוקה והמיסתורית. [ולמוסיקאים המלומדים שבחבורה: הוא בסולם פנטטוני?]

אז תחשבו על הילדים שלנו. הם בהחלט צריכים פינוק לפני שלוקחים מהם את החופש הארוך הזה. מים של בטלה לים של מטלות, הרגשתי שכדאי להמתיק את זה איכשהו וזה מה שיצא.

אוהבת אתכן עד השמיים
אוהבת אתכן עד השמיים

נכון שתיכף שוב חופש אבל למה לא לפרגן?  ואם תזדרזו תוכלו להפתיע אותם בשלישי בבוקר או בצהריים כשהם חוזרים מהיום הראשון של הלימודים, אבל גם בשישי זה בטוח יתקבל בשמחה.

הקטנה

הגדולה

גומי יין בשמיים

עוגת גבינה, ג'לי והפתעות – תבנית קפיצית בקוטר 24

עוגת גבינה והפתעות

עוגה פשוטה וכיפית במיוחד. הגבינה הכבדה יחסית מתרעננת להפליא עם הג'לי החמצמץ

לעוגה

  • 125 גרם עוגיות חמאה או פתי בר
  • 35 גרם חמאה רכה יחסית
  • 1 גביע שמנת חמוצה
  • 600 גרם גבינה לבנה 9%
  • 4 ביצים
  • 1 כפית תמצית וניל או קצת קליפת לימון מגוררת – מה שמעדיפים
  • 160 גרם סוכר
  • 2 כפות אבקת אינסטנט פודינג וניל
  • 1/2 כף קורנפלור

לציפוי

  • 1 חבילת ג'לי בטעם אננס
  • 1/2 חבילת ג'לי אדום – פטל או תות – לא חובה
  • 2 שקיות גומי יין או דובונים או הפתעות אחרות שהילדים שלכם אוהבים. (במושבה לא נמצא קצה של גומי יין ואף לא זנבו של דובון, אי לכך נשלח הבעל לצוד כאלו בקריית שמונה וחזר עם גומי יין טעים אך גדול מדי למטרה זו. בקיצור, העוגה נפרסה לפי קווי המתאר של ההפתעות ולאו דווקא לפי הגודל הרצוי. לא נרשמו תלונות… אך קחו זאת בחשבון כשאתם בוחרים הפתעות).

הכנה:

  1. טוחנים בפוד את העוגיות/ביסקוויטים לפירורים קטנים. מוסיפים את החמאה ומעבדים עד שנוצרת אבקה שאם מועכים בין האצבעות היא מתלכדת קצת. מפזרים את התערובת על תחתית של תבנית מרופדת בנייר אפייה ומהדקים היטב לתחתית בעזרת האצבעות או תחתית של כוס זכוכית. מכניסים למקרר עד שהבלילה תהיה מוכנה.
  2. מחממים תנור ל-170 מעלות.
  3. מערבבים בקערה גדולה את הגבינה, השמנת, הסוכר, הביצים והוניל בעזרת מטרפה עד שהבלילה חלקה ואחידה. מנפים אליה את הקורנפלור והאינסטנט פודינג ומערבבים עוד עד שאין גושים בכלל. יוצקים על תחתית הביסקוויטים ואופים כ-40-45 דקות עד שהשוליים תופחים  ומזהיבים קצת והאמצע עוד רוטט מעט. מכבים תנור, מוציאים את העוגה ולאחר צינון בחוץ מכניסים למקרר. העוגה צריכה להתייצב כמה שעות במקרר ועדיף אפילו לילה לפני שמצפים אותה.
  4. מסדרים את ההפתעות על פני העוגה.
  5. מכינים ג'לי צהוב לפי ההוראות שעל העטיפה ומחכים דקות ספורות שלא יהיה חם מאוד לפני שיוצקים אותו על ההפתעות.  מקררים.
  6. אפשר לצקת עוד שכבה אדומה מעל – אם רוצים. אני השתמשתי רק בחצי חבילה של ג'לי פטל . שוב למקרר.
  7. ו- טה דם!!! הפתעה!!!!

גומי יין על עוגת גבינה

עם ג'לי צהוב

עוגה לסוף החופש

שמשות נוצצות

מנצנצת

אני טעימה!

6 מחשבות על “שקוף ומנצנץ – בא לחופש הגדול קץ

  1. אני לא אופה. אלא אם כן מדובר בעוגת ברוקולי וירקות (בקיצור – פשטידות וכיוצב) אבל אני מאוד אוהבת לאכול עוגות וגם סוכריות ג'לי. הלוואי והייתי יכולה לשגר את עצמי אליך לקפה ועוגה, מהצד השני של היקום. פוסט מעולה.

  2. הו! כל כך יפה! ורק שאלה קטנטנה: אפשר לוותר על הפודינג ולהוסיף עוד קורנפלור במקום? מיליון תודות 🙂

    1. תודה רבה ארנבת 🙂 ואפשר בהחלט לוותר על הפודינג, הייתי מוסיפה עוד חצי כף קורנפלור (סה"כ 1 כף יפה) וגם קצת תמצית וניל איכותית.

כתיבת תגובה

