מעשה בגזר

סיפור בתמונות ומתכון

השדה מחכה לליקוט
השדה מחכה לליקוט

בין השורות

בין השורות
בין השורות
לשמור על שיווי משקל
לשמור על שיווי משקל
זיו ונעמה
זיו ונעמה

גזר

גזר ופרווה
בוץ ופרווה- החקלאי החדש
כתום כתום
כתום כתום
בשדה הגזר
בשדה הגזר
ילדתי שלי
מלכת הגזר
הנאהבות והנעימות
הנאהבות והנעימות

בבוץ

אילאיל

נעמה

גם הסוס עצר לנשנש
גם הסוס עצר לנשנש

שפם של גזר

מרק שלולית
מרק שלולית
והביתה לעבודה
והביתה לעבודה
העבודה ממכרת
העבודה ממכרת

עוגת גזר ותפוח  –  תבנית אינגליש קייק אחת

 (אם משתמשים בתבנית חד פעמית ממלאים רק עד 3/4 גובה ותשאר לכם מאפין קטנה אחת או שתיים)

העוגה הזו מנצלת נפלא את טעמי תחילת החורף. הגזר טרי ופריך אפילו אם קונים אותו בסופר ולא מלקטים ממה שנשאר בשדה, התפוח ריחני ורענן עם זכרונות טובים מהמטע.

הכנתי אותה עם אילאיל אחר הצהריים ולמחרת נשלחו פרוסותיה האחרונות איתה ועם גל לבית הספר, בקיצור עוגה שמתחסלת בלי לשים לב. נהדרת עם כוס סיידר חם בצד.

  • 5 גזרים בינוניים מגוררים גס על פומפיה = 240 גרם
  • 2 תפוחי עץ מכל סוג שהוא מגוררים גם = 150 גרם
  • 30 מ"ל סיידר תפוחים מרוכז (הסירופ)
  • 3 ביצים
  • 200 גרם סוכר דמררה
  • קצת תמצית וניל
  • 110 מ"ל שמן קנולה
  • 100 גרם קמח מלא
  • 100 גרם קמח לבן
  • 1/4 כפית סודה לשתייה
  • 1/2 כפית אבקת אפייה
  • קורט מלח
  • חופן גדול צימוקים
  • חופן גדול אגוזי מלך

מנפים את היבשים לקערית אחת. בקערית גדולה יותר אחרת מערבבים ביצים, וניל וסוכר בעזרת מטרפה, מוסיפים את השמן. מוסיפים את הסיידר,הגזר והתפוחים המגוררים, מערבבים מעט ומוסיפים את היבשים. מקפלים בעדינות אך במהירות עם מרית, זורקים פנימה את הצימוקים ואגוזים, עוד ערבוב אחרון ולתבנית משומנת או מרופדת בנייר אפייה. אופים ב-170 מעלות כ- 50 דקות עד שמזהיב יפה וקיסם יוצא לח ואפילו עם קצת פירורים.

עוגת גזר ותפוח

פינוק אחר הצהריים

אהובת השמש והסיידר
אהובת השמש והסיידר

כן, כבר צירפתי פעם שיר של אפרת אבל אני לא מפסיקה לשמוע את הדיסק המופלא שלה של שירי אמילי דיקנסון והשיר הזה אהוב עלי במיוחד. אני חושבת  שהגזרים בשדה רואים הרבה אהבות נרקמות בין הערוגות. אני חושבת שאפשר לטעום את זה לפעמים.

9 מחשבות על “מעשה בגזר

  1. אני סתם נהנית פה, מהתמונות והאווירה ומהתקווה. התקווה שאולי גם אני אצליח למצוא זמן להכין את העוגה הנחמדה הזאת.
    אני בטוחה שכן.
    אני אעדכן…

כתיבת תגובה

