קרמבוזילות בערפל

נרדמנו בשישי אפור וגשום והתעוררנו לשקט לבן, לא של שלג.. עוד לא, אלא של שבת חלבית מערפל כבד. העולם נעלם ואפילו הבית השכן היה אפוף ומעורפל.

טוב שהיה יום שבת ויכולנו להתכרבל עוד בשמיכות ולהישאר בבית, זה בטח היה מוזר מאוד להתנהל בערפל הכבד הזה ביום רגיל. רק אחר הצהריים נקרע המסך וחילץ אותנו מהרגשת הבידוד, יכולנו לראות לאן אנחנו קשורים, כי התחושה היתה שאנחנו לבד ביקום או אולי על אי צף שנסחף מי יודע לאן. זמן קצר אחר כך כבר כיסה אותנו הערפל שוב. מה עוד יביא איתו החורף במקום החדש הזה?

חיפשתי עוגן ולרוב הוא במטבח. רציתי להכין משהו מהרגע להרגע, בתוך הבלאגן הקיים, בלי תיכנונים והקדמות ושיהיה מהר מהר. מטבע הדברים והחיפזון זה לא יוצא הכי מוקפד… (ולפעמים גם לא הכי טעים..). כן מה חשבתם לכם שכל יום פה הוא חגיגה? אני חייבת לומר שבישול/אפייה בעבודה לעולם יצאו טוב יותר מהדברים שמכינים בבית, אפילו אותו מתכון ממש, ואני חושבת שיסכימו איתי עוד רבים וטובים. אבל לצערי אני כבר לא מבשלת יותר בעבודה ואי לכך נאלצת להשתפר בבית… רוב הזמן.

זה מביא אותי אל היצור הנחמד הבא: הקרמבוזילה, שילוב של קרמבו וגודזילה יען כי לא יצא הכי אסתטי, ובשבת הערפילית שבה הוא זולף בכלל חשבתי שיצרתי את יטי – היצור המיסתורי מההימאליה…  איך אמרו לנו פעם בטלויזיה: אלכסון הוא אסון? או החיפזון? או משהו נכון אחר, אבל ככה יצא..  בכל אופן אי אפשר תמיד לייצג את היפים והאמיצים אז הנה הם לפניכם, קצת מכוערים אך גאים ומלאי אופי

אני יפה!
ריקוד הקרמבוזילות – מאחורה ערפל עד קצה העולם
קרמבוזילות בערפל

אני מתריעה מראש: זהו קרמבו לזרקנים/ממהרים והוא עדיין נפלא, אבל אם אתם רוצים מתכון ממש מדוייק שמודד טמפ' לסירופ ומטמפרר שוקולד לציפוי נסו במקום אחר.

אם יש לכם במטבח עוגיות מכל סוג שהוא או אפילו בסקוויטים יש לכם יסוד מוצק להתחלה. אם לא, תתחילו להכין… ואם לא בא לכם תוכלו להכין גלידה חמה (זוכרים?) ולזלף את המרנג לתוך גביעי גלידה . זה פתרון אידיאלי! עכשיו צריך רק להכין את הקצף ואת השוקולד לציפוי. הקצף הוא בעצם מרנג איטלקי, סוג של מרנג שנעשה עם סירופ סוכר סמיך וחם במקום סתם סוכר כך שהחלבונים גם מתבשלים קצת בדרך ואנחנו מקבלים מרנג גמיש, מבריק ועמיד. מכיוון שאנחנו ביום שבת יום מנוחה לא נעבוד לפי כל כללי הטקס אלא רק בערך, אז לא חייבים פה מדחום סוכר ואפילו לא נבדוק כדורי סירופ בכוס מים. תאמינו לי יהיה בסדר.

למרנג האיטלקי:

  • 80 מ"ל מים
  • 225 גרם סוכר
  • 125 גרם חלבון  (ארבעה חלבונים בערך)

את הסוכר והמים מבשלים בסיר קטן ומביאים לרתיחה, מנמיכים ומבשלים כעשר דקות עד שיש לנו סירופ צלול וסמיך למדי. בזמן שהוא מסמיך אנחנו מתחילים להקציף את החלבונים במהירות נמוכה כך שאם אתם בתזמון טוב הסירופ מסמיך והקצף כבר לבן וקצת תפוח וממש רוצה סוכר. ואז תוך כדי הקצפה במהירות בינונית-גבוהה מתחילים לזלף באיטיות ובמשורה מהסירופ החם אל הקצף, נסו לא לשפוך על המקצפים כי עלולים להיווצר לכם חוטי סוכר שיפריעו לתהליך. לאחר שכל הסירופ נמזג לקצף ממשיכים להקציף עוד שמונה דקות בערך, הקערה צריכה להיות חמימה לכיוון הקר אם נוגעים בה. הקצף צריך להיות מבריק, אלסטי ויציב.

וזהו, זה כל הסיפור. מעבירים לשק זילוף עם צנטר משונן או עגול חלק ומזלפים על העוגייה מגדל של קרם. כדי ליצור ציפוי מתפצח כמו קרמבו טרי אמיתי צריך להמיס 100 גרם שוקולד מריר עם כפית  שמן קנולה ואז לטבול בו את הקרמבו. אני חושבת שגם פה לא חייבים לטרוח ואפשר פשוט לזרזף על תלולית הקצף שלנו שוקולד מומס או גנאש שוקולד שנשאר ממשהו אחר (כמו שאני עשיתי) כך יש יותר ביטוי לענן הצחור והמתוק שהוא ליבו ועיקרו של הקרמבו.

עם קרמבוזילה כזאת ביד אף ברק או רעם לא יפחידו אתכם!  (אה, הם לא? מה, רק אני??)

3 מחשבות על “קרמבוזילות בערפל

  1. מזכיר לי את מנאלי…כל המשפחה התרשמה מהקרמבוזילות שלך,אני דווקא חושבת שהן יפות.מסכימה איתך בעניין האפייה בעבודה ובבית,היו כבר כמה פאדיחות!!!

כתיבת תגובה

