אסיף ראשון

קחו תקופה של חגים וחופש בבית הספר, תקופה של חוסר בית ואז של בית בשיפוץ ושל בן זוג בחו"ל במחצית מהימים, ערבבו היטב וקבלו אותי בשבועיים-שלושה (כמה זמן נמשכה המערבולת הזו?) האחרונים.

אז מה יש לנו הפעם?

בדרך לשרון עצרנו במשכן לאומנות בעין חרוד. עינת, בת דודה של נועם אצרה שם תערוכה מופלאה בשם "שי לילדינו – על תרבות לילדים בקיבוצים" ואספה ואירגנה במלאכת מחשבת את האוצרות שמצאה בארכיונים קיבוציים ובתי ילדים. נועם שאל אותי ממה התרשמתי והאם זה קשור לחולשתי לקיבוצים? זה גם נכון אבל מחשבה נוספת הביאה אותי לטעון שבקיבוצים נוצר הבסיס לתרבות כפי שהכיר הדור שלי, בעצם גם אנחנו בעיר הושפענו מהיצירה שיצאה משם. הלך הרוח החקלאי, היוצר, החלוצי שנשב מהקיבוצים היה הלך הרוח השולט והמשפיע במדינה עד תחילת שנות השמונים וכולם רצו לחסות בו גם בעיר וגם בכפר. גם סופרים ומשוררים תל אביביים כתבו "קיבוצית" לילדים. הנוכל כהדיוטות לגלות מיצירותיהם ש אנדה עמיר פינקרפלד היא עירונית? או לאה גולדברג? או לוין קיפניס? אז מבחינתי התערוכה הזו מתייחסת גם לילדותי. מה אתם חושבים?

המון מפגשים משפחתיים משמחים, המון ארוחות ערב וחג וארוחת פריקסה אחת, מבחינתנו כשזה קורה זה חג אמיתי והפעם התגייסו להכנה גם צעירי המשפחה

  

זיתים שהכין אבא שלי וסחוג שהכין אחי

ושוב בצפון, התחילו לחזור העננים היפים

גם הציפורים הנודדות מתחילות לחזור לאגמון אז יצאנו לטיול שקיעה, תמיד יפה ורגוע שם והעמק בדרך אוסף יבולו

זוג שקנאים
שלוש עלמות חן

 תפסתי סופת ברקים מעל לבנון, היה לי קשה לצלם אותה בלי חצובה וזה מה שיצא

רק להוכחה שהיה לילה גמור בחוץ…

כדי להתאושש מליל הסערה הכנתי לנו רביביות – מתכון עתיק יומין של משפחת רביב מרביבים (לא היה לי לרגע ספק איך אכנה אותן… 🙂 ) מתכון שלהן יגיע אולי בהמשך.

איזה Easa מנסה להתגנב לרביביות בדמות ינשוף

בבוקר של הושענא רבה נכנסה דבי השכנה עם מתנה לחג – צנצנת גרנולה ביתית. זו מסורת משפחתית אצלם, לא הספקתי לשאול למה אבל נראה לי שזה קשור לחג האסיף. היה מאושש לפתוח את הבוקר עם קערה מקומית של גרנולה מהשכנה ואפרסקים מהמטע השכן

לסיום לקט האסיף הזה הכנתי לחם כוסמין וארטישוק ירושלמי עם קצת גבינת עיזים מגוררת

חסר לו קצת מלח אבל הוא עדיין היה מיוחד וטעים מאוד. אעבוד עליו עוד קצת וכשזה יצא ממש מעולה יגיע גם המתכון.

"אסיף שני"  –  בקרוב על המדפים…

הרבה שמחה ואהבה

6 מחשבות על “אסיף ראשון

כתיבת תגובה

