Remembering

אחת וחצי בלילה של יום כיפור. מתהפכת במיטה ולא מצליחה לחזור לישון, כל כך שקט שזה כמעט מרעיש. מחשבות ומחשבות וזכרונות. אני זוכרת כתם צבע של בוגונוויליה בדרך למקלט עם סבתא ואמא, הייתי בת שנתיים. יכול להיות?? אבל יש את התמונה הזאת בראש..  חוסר שקט מתגנב ללב. לוקחת בשקט את האייפד ופותחת אותו מתחת לשמיכה שלא יסנוור ויעיר את נועם. אקרא משהו עד שארדם, אבל אין אינטרנט. למה? מי ניתק את האינטרנט? קורה משהו?  אולי זה רק האייפד. יורדת למטה מסתכלת בחלונות, הכפרים השכנים מואפלים. מוזר. דווקא הערב? אולי נרקמת פה ממש מתחת לאף שלי מלחמה? מאמצת אוזניים ועיניים אבל לא שומעים או רואים שום דבר חשוד. מדליקה את המחשב הרגיל ומגלה שאין אינטרנט. ניגשת שוב לחלון. אוויר קר נושב פנימה יחד עם שקט נדיר וקסום של יום כיפור. חוזרת למחשב ורואה שיש. עוצמת אות: מצויין, הוא אומר לי. אוף, מה יש לך את? אני נוזפת בעצמי, למה כל המתח הזה כל הזמן. אבל אין מה לעשות, זה עולה אצלי כל יום כיפור. הפחד הקטן, הסמוי, הנוכח, שמשהו שוב יקרה.

כדי להרגע אני מסתכלת בתמונות מפעם. הקור בערבים האחרונים החזיר אותי לסקוטלנד. יושבי החוף לא יבינו אולי על מה אני מדברת אבל אני בטוחה שאפילו אצלכם מרגישים את רוח הסתיו, את ריח הגויאבות ולמרבה הצער גם את היום הנגמר מהר כל כך. אז אצלנו כבר ממש מומלץ ללבוש ארוך בערב ועוצמת רוח אחר הצהריים מטרידה אותי קצת כי ברור לי שהיא רק משתעשעת לה עד שיגיע החורף האמיתי וממנו אני באמת חוששת.

לפני שלוש שנים בדיוק קפצתי לסקוטלנד לימים ספורים אך בלתי נשכחים. שם לא מתרגשים מרוח, קור ועננים. נראה לי שאאמץ את השילוב המושלם של תה חם ובקבוק וויסקי לחורף הזה…כנראה גם ללילה הזה.. ויסלחו לי כל קוראי הדתיים/השומרים (אך הליברליים?)

 

בסטייל סקוטי

 

כל כך אנגלי…
כמעט בוקר
הבוקר עולה
תה של בוקר

טירות ואגמים
נוף סקוטי טיפוסי
five o'clock tea
טבע פראי

ברור שאין אוכל, בכל זאת יום כיפור, אבל אני חייבת לסיים במשהו העסיסי והסקוטי הזה, כי בחשבון הנפש שאני עושה לי פה הלילה ברור לי שאני צריכה לשמוח יותר. לשמוח ולהעניק ולהיות סבלנית ולשמור על אופטימיות, שהרי אמר רבי נחמן "והעיקר לא לפחד כלל" .

הפוסט הבא נשאר בארץ!

6 מחשבות על “Remembering

  1. כבר שלוש שנים ? או אולי לומר "רק" שלוש שנים? זה ניראה לי כמו מזמן אחר מעולם אחר רחוק רחוק
    שלפעמים אני לא בטוחה אם היה קיים בכלל… התמונות נהדרות , את הצבע החום אהבתי יותר,
    מחכה לסוכות 🙂

    1. כמה דברים קרו מאז, אה?
      קצת השתעממתי מהעיצוב הקודם והחלטתי להתרענן לתקופה, בהחלט יתכן שאחזור אליו
      ואכן נפגשות תיכף…איזה כיף

  2. עשית לי חשק ל: גיחה לסקוטלנד, גברים בקילט ו-Shepherd's Pie….(אוטוטו יתחיל להתקרר וזו בהחלט אופציה לארוחת ערב מנחמת בסופ"ש).

    נהדרת.

להשאיר תגובה

