ריבועי אנטון ברג

Anthon Berg היא חברה דנית שמייצרת ממתקי שוקולד ומרציפן החביבים מאוד על משפחתנו. פעם אפשר היה לקנות אותם רק בדיוטי פרי אבל בשנים האחרונות אפשר למצוא אותם גם במקומות אחרים, בטח ובטח שבממתקיה האגדתית והותיקה שברחוב אלנבי (כמעט על פינת רוטשילד).

אתמול הוזמנו ליומולדת משפחתית ולא היתה לנו מתנה… התרשלתי בתפקידי. מזל שחולשותיה האכילות של בעלת המסיבה ידועות לי היטב ובראשן עומד המרציפן ובסיעור מוחות קצרצר ביני לביני החלטתי להכין לה מתנה ביתית: ריבועי אנטון ברג.

לריבוע שלי ארבע שכבות ארבע שכבות לריבוע שלי:  

בצק פריך

ריבת משמש

מרציפן

שוקולד מריר

והכל בדקיקות אלגנטית של סלונים וינאיים מהמאה ה-18, ממש בטוב טעם

כל אישה זקוקה לממתק שחור קטן בארון

ריבועי שוקולד ומרציפן

  • לבצק הפריך:
  1. 200 גרם קמח
  2. 140 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות
  3. שתי כפות סוכר
  4. ביצה קטנה טרופה

הכנתי את הבצק בקערה אבל אתם יכולים כמובן להשתמש בפוד או במיקסר. עירבבתי קמח, חמאה וסוכר ומעכתי יחד וחרשתי עם מזלג עד שנוצרו פירורים קטנים. הוספתי את הביצה וערבבתי עד לבצק חצי אחיד. העברתי לניילון נצמד ובעזרתו הידקתי בתנועה או שתיים לדיסקית בצק שנכנסה לקרור קל במקרר.  אחרי עשרים דקות רידדתי אותה לעלה דק על נייר אפייה (רידוד חופשי לפי העובי, זה לא הגיע לשולי הנייר), הנחתי בתבנית תנור, דקרתי את הבצק עם מזלג והכנסתי לאפייה בחום של 180 מעלות לרבע שעה- עשרים דקות בערך. הבצק צריך להיות אפוי היטב בצבע זהוב-חום בהיר. אם השוליים משחימים מדי זה לא נורא כי ביישור העוגה מוותרים עליהם. מצננים.

  • ריבת משמש איכותית- קנויה או ביתית

מורחים כשלוש כפות ממנה על הבצק

  • 200 גרם מרציפן הכי איכותי שאפשר למצוא. בחנויות מתמחות של אוכל וקונדיטוריה אפשר למצוא מרציפן כזה שאחוז השקדים בו גבוה והוא לא כל כך מתוק. אם משיגים רק מהסופר תבחרו לפי ריכוז השקדים במסה, זה מצויין באחוזים ברשימת המרכיבים. אני השתמשתי במרציפן שנועם הביא מנסיעתו האחרונה לגרמניה והוא היה באמת נפלא. 62% שקדים עם קליפה! שזה מיוחד, רוב המרציפנים נעשים משקדים מולבנים וחבל כי ההלבנה מוציאה מהשקדים טעם. אני לא ראיתי בארץ מרציפן כזה, "מלא". מרדדים את המרציפן בין שני ניירות אפייה לעובי הרצוי ומניחים על הריבה. אפשר לחלק את הרידוד לרצועות או ריבועים לפי הנוחות והמיומנות.

יצא לי כמו ביזון, לא?

  • גנאש שוקולד מריר:
  1. 120 גרם שוקולד מריר 70%
  2. 100 מ"ל שמנת מתוקה
  3. 30 גרם חמאה

מערבבים הכל בסיר קטן על אש נמוכה, זהירות שלא יחרך. כשנמס מורידים מהאש מעמידים בצד לשתיים שלוש דקות ויוצקים על המרציפן.

משטחים עם פלטה או מרית. מכניסים למקרר להתייצבות וחותכים לריבועים. כדאי לשמור בקופסה אטומה עם נייר אפייה בין שכבה לשכבה בפריזר או במקרר.

הייתי רוצה לספר לכם שכשאכלנו את הקינוח המעודן הזה פרצו זוגות בריקודי ואלס בשבילי הקיבוץ ודגי שמך קיפצצו בין מפלי הנחל אבל בתולת הים הקטנה והפרטית שלי הבהירה לי שלילה הוא זמן חלום וכך נאלצנו לחתוך לפני שהנשף התחיל. זה טעים מאוד גם כארוחת בוקר.

16 מחשבות על “ריבועי אנטון ברג

    1. מפאת הנסיבות המשמחות אני חייבת להכין כל דבר שתרצי… אלו נגמרו אבל אכין לך השבוע ואקפיא. איזה כיף לך 🙂

      1. כן כן כן- באמת כיף לי. בסביבות אוקטובר אני אמורה להיות סופ"ש ברמות נפתלי, אם זיכרוני אינו מטעה אותי זה די קרוב אליך לא? (אף פעם לא הייתי טובה בגאוגרפיה….. סליחה עם פישלתי ובגדול- אז אם אני צודקת- אני מגיעה לביקור. ואם אני לא, את יורדת לפעמים לאזורינו? אני לא רק בשביל הריבועים כמובן….

  1. genius. totally in awe of this cake. Anton Berg stuff is very common here (of course, it is Scandinavian) was so surprising to see the brand mentioned in your blog! Now I know what present to bring you if I ever come to visit your country. And these chocolate squares… amazing. They really could have coout of an Austrian pastry shop… will make them super-soon and let you know how they come out. !!) Thank you for sharing this recipe. love the pictures too

    1. you'll love Israel, most of the times most of the people are completely normal 🙂 please let me know if you try it and if you like it, this scandinavian surprise, and remmember you're more than welcome in our place. no presents needed… (maybe just one.. maybe the plum-madera one.. ;-))

  2. איך הייתי רוצה להיות במפגשי המשפחה האלה שלך…או לפחות שכנה טובה שלך!! (ואני מכירה עוד כמה היו רוצות)

    1. את כבר משפחה שלי וטובה והרבה יותר מזה, אבל שכנה..וקרובה… כמה עצוב. אולי בכל זאת עידו ישתכנע תמורת כמה ריבועים?

  3. בזמנו, לפני שנתיים פלוס מינוס מכרו את אנטון ברג בחנות היין והבשר של חינאווי ברח' חשמונאים בת"א. אשלח מחר את לייקה למשימה, אולי נופתע ונגלה שזו משימה אפשרית. את המסרק שמסמן את עובי פרוסות הרוסטביף היא לא הצליחה למצוא לנו…

  4. השילוש הקדוש (: מרציפן , ריבת משמשים ושוקולד מריר… יאמי
    יש לי במזווה "אנטון ברג" מפאתי אלנבי, ריבת "שמש-מישמיש" שוקולד מריר תמיד יש, רק צריכה לחכות לשותף שיצא הביתה… היום "קפצנו" מחניתה ליפתח למסור נעל-ספורט בודדה שנשכחה בבית(איך התירוץ?) והתפנקנו על הילד חצי שעה עם "סמבוסק הארזים" מחורפיש, שקית נקטרינות (כי אין מספיק במטעים..(; ) ועיתון-שבת, כי יש להם המון זמן פנוי …כשירדנו מצומת כוח לכביש 90 , חשבתי לרגע להציע לאלון קפיצה קטנה למטולה .. נשאר בגדר מחשבה .

    1. אשמח אם יתארגן עוד מקרה סינדרלה כזה בזמן הקרוב… תיכף חוזרים לבית המשופץ ותצטרכי לראות מה יצא. את אלון זה יעניין מבחינה מקצועית 😉

להשאיר תגובה

