בדרכים

"מהי אותה תחושה שעה שאתה יוצא לדרך והאנשים שפגשת הולכים ומתרחקים על פני המישור, כתמים מטושטשים המתפזרים לכל הכיוונים? -זוהי הפלנטה העצומה המתקמרת סביבנו, זוהי פרידה. אבל אנחנו פונים קדימה, לעבר ההרפתקאה המטורפת הבאה מתחת לכיפת השמיים. "  (בדרכים/ ג'ק קרואק בתרגום עודד פלד)

הפוסט הפעם מעט שונה. כולו מחווה לבדרכים של ג'ק קרואק. מוסיקה שהתנגנה לי בראש כשחשבתי על הספר וצילומים שצילמתי בכל מיני מקומות ונראו לי פתאום מתאימים לרוחו. תפנו כמה דקות, תקשיבו למילים, לצלילים ותפנקו את הנשמה, הפעם יש כאן soul food.

"אבל ערב אחד השתוללנו שוב יחד; הלכנו לראות את סלים גיילורד במועדון לילה קטן. סלים גיילורד הוא כושי דק וגבוה עם עיניים גדולות ועצובות שאומר תמיד " יפה אורוני" ו"מה בקשר לבורבון-אורוני"? בפריסקו ישב למרגלותיו עדר גדול של אינטלקטואלים-למחצה שהאזינו לו מנגן בפסנתר, בגיטרה ובתופי בונגו. כשהוא מתחמם הוא פושט את החולצה והגופיה. הוא עושה ואומר כל דבר שצץ לו בראש. הוא היה שר "מערבל בטון'לה בטון'לה בטון'לה" ולפתע מאט את הקצב ושוקע בדיאלוג חרישי עם התופים, אצבעותיו נוגעות בקושי בעור המתוח שעה שכולם רוכנים לפנים חסרי נשימה ומתאמצים לשמוע… דין ניצב מאחור ואומר, "אלוהים! כן!" וסופק כפיים בתפילה ומזיע. "סאל, סלים יודע את הקצב, הוא מכיר את הזמן". "  (מתוך בדרכים/ג'ק קרואק)

    

"וכאשר השמש שוקעת באמריקה ואני יושב לי על המזח הישן והשבור, צופה בשמים המתארכים מעל ניו-ג'רזי וחש באדמה העירומה המתגלגלת בקשת ענקית אחת אל החוף המערבי, וכל אותה הליכה בדרכים, כל האנשים החולמים במרחב העצום הזה…כוכב הערב צולל בוודאי ומקרין זיקוקי אש על הערבה, שעה קלה לפני רדת הלילה המברך את האדמה, משחיר את הנהרות, מכסה פסגות וחובק את החוף האחרון, ואף אחד, אף אחד אינו יודע מה הולך לקרות לאף אחד מלבד בלויי הסחבות האומללים של ההזדקנות, אני חושב על דין מוריארטי, אני חושב אפילו על דין מוריארטי האב שלא מצאנוהו מעולם, אני חושב על דין מוריארטי." (שם)

כתיבת תגובה

