מרענן לקיץ 2

שאנטראם/גרגורי דיויד רוברטס

הספר הבא נכתב לפני עשור בערך אבל נראה לי מרענן אולטימטיבי גם לקיץ הנוכחי     

מצאתי אותו מתחבא בספריה של ההורים שלי כשרק חזרנו מחו"ל, (מתחבא זה אולי לא מדוייק לספר שמנמן של 990 עמודים, אבל בענייני גודל הממ..מבחינתי כל המרבה הרי זה משובח…) ולמרות שזו לא בחירה טבעית שלי בספרים (לא בכיתי בו בכלל, לדוגמה) לקחתי אותו, קצת בקושי, ליד ו… לא הצלחתי להוריד אותו בארבעת הימים שאחר כך. אם היו מאפשרים לי להתפנק במיטה כמו שאני אוהבת, יכולתי לקרוא בו מהבוקר עד הערב בלי להניח אותו לשנייה. עד כדי כך הוא סוחף.

אני לא אתחיל עכשיו לתקצר את התוכן אבל הגרגורי דיויד רוברטס הזה כתב ספר סמי-אוטוביוגרפי מפתיע מאוד על אזורי השוליים של בומבי בשנות השמונים, המלאים באנשי עולם תחתון הודיים, בוהמיינים מקומיים, מערביות יפיפיות שמתמחות בעינוגי גוף ונמלטי חוק זרים שמתמחים בסמים וחיסולים, היפים שהלכו לאיבוד, בני קסטות נמוכות ממשכנות העוני ועוד ערב רב של דמויות אמיתיות או מומצאות, קשה לדעת. והוא, המכונה בספר לין , נקלע שם להרפתקאות מדהימות וארועים מסמרי שיער בקצב מסחרר שזה פשוט לא יאמן. סיקרן אותי מאוד לדעת עליו משהו אחרי שסיימתי את הספר, כי התחושה היתה שהבנאדם הזה הוא קוסם. הוא אמיתי? גם אם קרו לו חצי מהדברים המסופרים זה מהמם. מהספר עולה משהו מאוד עז ונועז וחי, ולמרות שרוב הדברים המתוארים קשורים לצדדים היותר מכוערים של החיים זה גרם לי לקנאה קלה ולתחושה שכולנו חננים ישנוניים שמאוד מאוד שומרים על הגבולות ומאוד נזהרים עם החיים שלנו. חיפוש זריז באינטרנט גילה לי שאפילו עמדו לעשות מזה סרט וכרגע זה נתקע איכשהו אבל הגיוני שזה יקרה בעתיד.

שיר אחד מצוטט בספר.  כדי לא לקלקל אומר רק שחיפשתי אחר המחבר כדי לקרוא עוד מיצירתו אבל לא עליתי על עקבותיו/ה של האלמוני/ת. אולי זה שיר שהוא עצמו (ג.ד. רוברטס) כתב… אבל אם במקרה תגיעו לזה ותמצאו משהו אשמח אם תודיעו לי.

כדי לוודא שאיש לא יעקוב אחריך
השתמשתי בשערי להסתיר עקבותינו.
השמש שקעה על האי של מיטתנו
הלילה עלה
הדים בלע
ואנו עלינו לחוף, בסבך הבהובים 
נרות לוחשים בגבנו.
עיניך מעלי,
יראה מן ההבטחות שאני עשויה לשמור
מצטערת על אמת שנאמרה
יותר מאשר על שקר שלא,
שקעתי עמוק,שקעתי עמוק
לוחמת למענך נגד כל שהיה.
עכשיו שנינו יודעים
הצער הוא זרע האהבה.
עכשיו שנינו יודעים
אני אחיה וגם אמות למען האהבה הזאת.

כדי להנות מהספר כראוי לראג'ה או ראני אמיתיים, אחרי שלחצתם play , אתם חייבים ללוותו במרענן הקיץ השני שלנו

הלימוניל של סוניל

לימונדת וניל היא  יבוא פרטי של האיש,  המתהדר באות נ' ( שמתי לב לזה שכותבים מנסים לשמור על אלמוניותם של הקרובים להם…מעניין..) . הוא נתקל בה לראשונה בדוכן של סוניל  (או שם פרטי הודי נפוץ אחר  – לקחתי לי חרות ספרותית) שבמדינת קראלה בדרום הודו. אני לצערי הייתי רק בצפון ולגמתי מיץ תפוחים סחוטרי מן המטע, אבל גם הגירסה הצברית שהכין לי נ' היתה נפלאה.  וכל כך פשוט להכין.

מתחילים בסירופ שהוא סירופ סוכר רגיל ביחס של 1:1 , זאת אומרת כוס סוכר על כוס מים אם רוצים להיות מינימליסטיים, אני ממליצה להכפיל או לשלש מכיוון שזה כל כך מוצלח ויכול להשמר במקרר הרבה זמן. בקבוק סירופ כזה גם יכול להיות אחלה מתנה.  אז שמים בסיר, מוסיפים מקל וניל חרוץ לאורכו ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש, מוציאים את המקל ובעזרת סכין מורידים את עיסת הגרגירונים שמתחבאים בתוכו ומחזירים הכל לסיר, את העיסה והמקל. מבשלים כחמש – שמונה דקות שטיפה יסמיך. לא מדי!  מצננים. אפשר להעביר לבקבוק או צנצנת ולשמור במקרר.

זה החלק המסובך.  כשרוצים לקרוא את הספר או נניח, סתם להרוות צימאון, מוזגים מהסירופ לכוס כמו שמכינים מיץ פטל, סוחטים לימון טרי באותה כמות של הסירופ ויוצקים גם לכוס. ממלאים אותה בקוביות קרח ועל הכל יוצקים חצי מים וחצי סודה. א-מחייה.

4 מחשבות על “מרענן לקיץ 2

  1. השראה מביאה השראה… היום לקחתי מליקוש שני ספרים שאמה סיימה: האי של סופיה וג'ירפה לא עפה. הגעתי למסקנה שאם אני רוצה לקרוא עלי לרדת מיומרות גדולות ולחזור לרומנים זולים למשרתות… אסקפיזם בסגנון אופרת סבון. מד-מן האינטליגנטית והאיכותית תחכה לי עם הספרים הרציניים…

      1. אח……..הודו,חמוצה מתוקה,הכל ביחד,איך אני מוצפת געגועים כשאני רואה\שומעת דברים כאלה.
        אני חושבת שסיפרת לי על הספר הזה,נשמע מעניין רק שלי ייקח שנתיים לקרוא ספר של 990 עמודים…….

    1. אידית היקרה לי מאד,
      שמעתי על הבלוג שלך ממש לפני רגע, אז כמובן שהייתי חייבת לקפוץ ולהיווכח בפלא.
      כמובן שכל האסתטיקה של הבלוג מאד מצאה חן בעיני וגם הכתיבה שלך והמתכונים.
      אני בעיקר מאד סקרנית לשמוע ממך על חייך המרוחקים קמעה.
      עלה לי בראש רעיון לבוא לבקר עם בת חן, מה דעתך באופן כללי?
      חיבוק גדול בינתיים.

להשאיר תגובה

