שיר הלל לעין

הוא היה אדריכל נוף מפורסם בימים וחיבר עשרות (ואולי מאות) של שירי ילדים בלילות.   אני לא סגורה על עניין הימים והלילות, אבל בטוחה ביכולתו משובבת הנפש לחבר שירים מלאים בתאורי טבע, נונסנס ותורת זן. זהו הלל עומר, הידוע יותר בשם ע.הלל.

" אצלנו כל המשפחה
 אוכלים סלט כהלכה
 אבל אני יותר מכל
 סלט אוהב לזלול "

סלט הלבנה הזה הוא אחד הטעימים והקלים. כל מה שצריך זאת מריחה הגונה של לבנה בתחתית הצלחת, הכי מומלצת זו הלבנה של רג'ב מהכפר טמרה שהיא סמיכה וחמוצה, על זה חיתוכי צנוניות, פלחי עגבניה, רצועות של פלפל אדום קלוי, עלי כוסברה בנדיבות וזרזוף הגון של שמן זית מסביב סביב. אני מצאתי פה שמן זית משובח ממש שמיוצר בגולן במושב אליעד ( חמיצות של עד 0.4 !). וכמובן שאי אפשר בלי חריף, אז גם רצועות של פלפל ירוק חריף קלוי וקלוף או טבעות פלפל חריף חי. כדאי לנגב עם לאבאש, שזו פיתה לבנונית דקיקה קצת כמו טורטיה, ואני יודעת שאפשר למצוא גם בטיב טעם. כל כך טעים ופשוט. מושלם גם לשבועות.

השיר הזה היה המנון משפחתי אצלנו והייתי בטוחה בעבר שהוא נכתב על גל. מאז הוכיחה אילאיל שהיא בת משפחה ראויה, ואני כבר לא בטוחה למי הוא מתאים יותר…   ואתן בטח תוהות איך התגלגלתן לסלט הזה… אז ככה:

לפני שבוע חיברנו את המחשב הנייח לחשמל. חמישה חודשים של ניתוק בגין הטיול והמעבר וכבר שכחנו כמה אוצרות התחבאו בו והנה נתקלתי באוסף משובח שחיכה לי בסבלנות על שולחן העבודה שלי. הוא יצא לפני שנה וחצי בערך וכולל ביצועים מחודשים לשירים שהלחין סשה ארגוב. האוסף נקרא מסע אספלט ומתוכו זהר כיהלום " לא ידעתי מה", שיר שכתב ע. הלל. מסתבר שהוא היה משורר מבוגרים לפני שכתב גם לילדים.

" כי אתה, הו אלופי

 הו אהובי שלי

 את לבי מילאת צהריים

 שמש עד גדותי

 כל גופי שמיים "

כמה יפה! כמה אהבה. היומיים האחרונים צחים ובהירים במידה מעוררת השתאות, בכל זאת קצת נדיר בעולמנו החם והמזוהם. הראות משובחת, מרום הרי הלבנון עד עמוק ורחוק אל עמק החולה, כמעט קורצת עין כנרת בקצה. השמיים תכולים מעוטרי תלתלי ענן לבנים-אפורים, ענני כבשה משובחים כאלו שאפשר שעות לדמיין מה עושים איתם ולמה הם דומים, האור רך ומלטף, מחליק קמטים וכיעורים. אי אפשר שלא לאהוב את המקום. אפילו אני מתחילה להראות לעצמי קצת יותר טוב…מתחילה לקבל את דין הגלות, להתרכך, ומי יודע, אולי עוד שבוע שבועיים גם גופי יתמלא שמיים.

להשאיר תגובה

